Verkkokaupan yleiset ehdot

Verkkokaupan yleiset toimitusehdot

Nämä ehdot ovat voimassa 05.06.2023 alkaen.

Verkkokauppa

Hojo Hojo Camping Oy 2909507-4 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita ja palveluita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot:
Sähköposti: info@hojohojo.fi
Puhelin: 017 661 555
Postiosoite: Mustolantie 9, 71200 Tuusniemi

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Tuotteet toimitetaan tuotetyypistä riippuen kirjeitse, pakettipostina, tai sähköisesti. Sähköisessä toimituksessa ei ole toimituskuluja.

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Kuluttajansuojalain mukainen peruutusoikeus ei kuitenkaan koske verkkokaupassamme myytäviä tai varattavia tuotteita kuten ravintola- ja vapaa-ajanpalveluihin lukeutuvia pääsylippuja, tai majoituspalveluita.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautusosoite:
Hojo Hojo Camping Oy
Mustolantie 9
71200 Tuusniemi

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Erimielisyydet

Mahdollisista tilanteessa, missä asiakkaan ja kauppiaan mielipiteet eriävät toisistaan, neuvottelevat kauppias ja asiakas ensisijaisesti keskenään.

Tilanteissa asiakkaalla on mahdollista saada apua kuluttajaoikeusneuvojalta. Mikäli erimielisyyttä ei voida ratkaista neuvottelemalla. voidaan erimielisyys saattaa Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

Majoituksen yleiset varaus- ja peruutusehdot

Soveltamisala ja erityisehdot

Näitä ehtoja sovelletaan yksityishenkilön yksittäisissä majoitusvarauksissa, sekä yritysten ja yhteisöjen varauksissa siltä osin, kuin mahdollista. Yritysten ja yhteisöjen yksittäisissä varauksissa ei sovelleta kuluttajansuojalakia.

Näiden ehtoihin voidaan myös lisätä erinäisiä ehtoja, mikäli näin on sovittu sanallisesti, kirjallisesti tai muutoin toteennäytettävällä tavalla.

Majoitustoiminnan harjoittajalla on oikeus käyttää näistä ehdosta poikkeavia ehtoja, mikäli tälle on perusteltava syy sesongin, erityistapahtuman tai majoitukseen liittyvän/liittyvien oheis- ja/tai lisäpalveluiden vuoksi.

Majoituksen varaaminen

Varausta tehdessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, asuinmaa, kotiosoite, puhelinnumero, maksutapa, sekä saapumis- ja lähtöpäivä. Varaus sitoo majoitustoiminnan harjoittajaa, kun varaus on vahvistettu suullisesti tai kirjallisesti.
Majoitustoiminnan harjoittajalla on oikeus asettaa ehtoja varaukselle, kuten majoituksen maksaminen ennakkoon, tai varausmaksun maksaminen. Varausmaksu on tällöin kuitenkin korkeintaan 50 % yhden vuorokauden hinnasta.

Tuleminen ja meneminen

Valitsemasi majoitusvaihtoehto on käytettävissä saapumispäivänä viimeistään klo 18:00 paikallista aikaa ja lähtöaika seuraavana päivänä klo 12:00 paikallista aikaa. Majoitustoiminnan harjoittajan kanssa on mahdollista sopia erikseen tulo- ja lähtöajoista suullisesti, tai kirjallisesti.

Mikäli saavut klo 20:00 jälkeen, tulee myöhemmästä saapumisajasta sopia majoitustoiminnan harjoittajan kanssa, mikäli varauksen yhteydessä ei ole suoritettu varausmaksua. Majoitustoiminnan harjoittajalla on oikeus myydä edelleen varaus, jolle ei ole suoritettu varausmaksua, tai sovittu myöhäisempää ajankohtaa saapumiselle.

Mikäli saavut majoitusliikkeen tuloaikataulujen mukaisesti, eikä varaamaasi majoitusmuotoa voida tarjoa, on majoitustoiminnan harjoittajalla velvollisuus tarjota sinulle lähintä samantasoista majoitusvaihtoehtoa. Mikäli samantasoista majoitusvaihtoehtoa ei ole tarjolla, tarjotaan asiakkaalle ensisijaisesti tasoltaan laadukkaampaa majoitusvaihtoehtoa, tai toissijaisesti tarjota edullisempaa majoitusvaihtoehtoa hyvittäen erotuksen varatun ja edullisemman majoitusvaihtoehdon hinnasta.

Varauksen peruuttaminen ja saapumatta jättäminen

Asiakkaana sinulla on oikeus peruuttaa varaus ilman kustannuksia varausta edeltävänä päivänä viimeistään klo 18:00. Majoituksen perumisesta tulee ilmoittaa majoitustoiminnan harjoittajalle kirjallisesti, ellei toisin ole sovittu majoitusliikkeen edustajan kanssa.

Mikäli et saavu ilmoittamatta, on majoitustoiminnan harjoittajalla oikeus veloittaa sinulta yhden vuorokauden majoitusta vastaava summa varaamastasi majoituksesta.

Useammalle yölle varattu majoitus on mahdollista peruuttaa ilman kustannuksia ilmoittamalla siitä kirjallisesti majoitustoiminnan harjoittajalle 15 vuorokautta ennen saapumispäivää. Tätä lyhyemmällä ajalla tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50 % varauksen hinnasta siltä ajalta, kun majoitusta ei ole saatu myytyä edelleen.

Mikäli useammalle yölle tehty varaus peruutetaan kaksi vuorokautta ennen saapumispäivää, on majoitustoiminnan harjoittajalla oikeus veloittaa 100 % varauksen hinnasta siltä ajalta, kun majoitusta ei ole saatu myytyä edelleen.

Maksut ja maksaminen

Majoitus maksetaan ennakkoon varattaessa huonetta verkossa tai saapumisen yhteydessä.

Majoitustoiminnan harjoittaja vähentää mahdollisen ennakkoon suoritetun varausmaksun majoituksen loppusummasta. Jos varaus peruutetaan peruutusehtojen vastaisesti pidättää majoitustoiminnan harjoittaja oikeuden pitää asiakkaan suorittaman varausmaksun.

Jos majoitusvaraus peruutetaan varausehtoja noudattaen on majoitustoiminnan harjoittaja velvollinen palauttamaan varausmaksun kokonaisuudessaan lukuunottamatta toimistokuluja.

Mikäli majoitustoiminnan harjoittajalle on koitunut kustannuksia asiakkaan varauksesta, voi majoitustoiminnan harjoittaja vähentää kulut asiakkaalle palautettavasta varaussummasta. Tälläisia kuluja voi olla asiakkaan erityistoiveesta tehdyt muutokset varattuun majoitukseen, varautuminen erityisruokavalioon, tilavaraukset ja niin edelleen.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa varaus ilman kuluja tai maksuja, mikäli katsotaan varausmaksun periminen varauksen peruuttamisesta tai saapumatta jättämisestä kohtuuttomaksi. Kohtuuttomaksi perimiseksi voidaan katsoa lukea, mutta ei rajoitu vakavaan onnettomuuteen, sairastumiseen, kuolemantapaukseen tai muusta ennalta-arvaamattomasta odottamattomasta tapahtumasta kuten luonnonilmiöt tai asunnon tulipalo. Asiakkaan tulee pyydettäessä pystymään toteennäyttämään tulemisen estyminen luotettavasti esimerkiksi lääkärintodistuksella, poliisin esitutkintapöytäkirjalla tai vakuutusyhtiön lausunnolla.

Varauksen vahvistamisen jälkeen jälkeen majoitustustoiminnan harjoittajalla ei ole oikeutta muuttaa hinnoitteluaan asiakkaalle vahingollisella tavalla, eikä vastaavasti ole velvollisuutta muuttaa hinnoitteluaan edullisemmaksi asiakkaan voitoksi. Rajoituksena hinnan muutokseen katsotaan kuitenkin verojen ja muiden julkisten maksujen muutokset, mikäli maksut eivät ole olleet ennalta huomioonotettavissa varausta vahvistaessa. 

Asiakkaan vastuu vahingosta

Asiakas on vastuussa vahingosta, joka syntyy tahallisesti tai huolimattomuuden seurauksena majoitusliikkeen huoneelle, tiloille, huonekaluille tai muulle omaisuudelle seurauksena esimerkiksi tupakoinnista, lemmikkieläimen tai asiakkaan vieraan aiheuttamista tuhoista tai vahingoista.

Virheet, virheestä ilmoittaminen, virheen korjaaminen ja kompensointi

Mikäli asiakkaan varaamassa majoituksessa, majoituksen tiloissa, tai lisäpalveluissa esiintyy puutteita, tai tarjottu palvelu ei vastaa sitä mitä on asiakkaan ja majoitustoimen harjoittajan välillä sovittu, voidaan katsoa majoitusliikkeen suorituksessa olevan virhe.

Asiakas ei voi vedota virheeseen mikäli ei ilmoita tästä majoitusliikkeelle, tai sen edustajalle kohtuulliseksi katsotussa ajassa, kun asiakas on virheen havainnut, tai olisi tullut havaita.

Majoitusliike korjaa virheen viipymättä, mikäli virheen korjaaminen ei aiheuta kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa majoitusliikkeelle, tai muille majoitusliikkeen asiakkaiksi lukeutuville.

Mikäli virhettä ei ole korjattu viipymättä majoitusliikkeen kustannuksella, tai jos virhe ei ole korjattavissa on asiakkaalla oikeus virheen vakavuuden mukaiseen hinnan alennukseen.

Erimielisyydet

Mahdollisista tilanteessa, missä asiakkaan ja majoitusliikkeen mielipiteet eriävät toisistaan, neuvottelevat majoitusliike ja asiakas keskenään.

Tilanteissa asiakkaalla on mahdollista saada apua kuluttajaoikeusneuvojalta.

Mikäli erimielisyyttä ei voida ratkaista neuvottelemalla. voidaan erimielisyys saattaa Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

0
    0
    Ostoskorisi
    Ostoskorisi on tyhjäPalaa kauppaan
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram